Szerda, 2017-11-22, 08:35:35
Játékosokat Segítő Céh
Üdvözöllek Vendég
| Regisztráció | Belépés
[ Új hozzászólások · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés ]
Oldal 1 / 11
Fórum » Céhen kívül » Versek, történetek » Néhány szó az aktivitásról
Néhány szó az aktivitásról
elek1977Dátum: Vasárnap, 2013-08-18, 09:14:51 | Üzenet # 1
Vezér-őrnagy
Csoport: JSC vezető
Üzenetek: 428
Állapot: Offline
Néhány szót szeretnék írni arról, hogy mi a helyzet az aktivitásról, inaktivitásról, és hogyan vannak ezek értelmezve a céhemen belül. Minden céhnek fontos, hogy minél több aktiv tagja legyen, különben a céhnek nem lesz jövője. A tagok elmennek, mert nincs, ami ott tartja őket. A csatában alulmaradnak, mert senki nem jelentkezik rá. Nem tudnak fejleszteni, mert senki sem ad be aranyat. Végül a céh csatlakozik azokhoz a céhekhez, akik szellemként kísértenek a Dicsőségcsarnok listáján.

Kit nevezünk aktív karakternek? Kit nevezünk passzív karakternek? Kit nevezünk halott karakternek? Ezekre próbálok a következő sorokban válaszolni. Persze ez nem könnyű, hiszen mindenkinek más a véleménye az aktivitásról. Én is a válaszokat a céhemre vonatkozva tudom csak megadni.

Sok céhleírásban láttam már, hogy felvételnél a követelmények között szerepelt az aktivitás. De vajon mit várhat el a céhvezető a játékostól? Én a következőképp fogalmaznám meg az aktív játékos fogalmát: Az a személy, aki naponta 100 kalandvágyat játszik, a csatákban rendszeresen részt vesz, illetve reagál a hozzá intézett levelekre, valamint Chaten lehetséges vele kommunikálni aktív játékosnak nevezheti magát. Ez persze eléggé általános megfogalmazás, de nagyjából ennyit jelent. Az én céhemben nagyon könnyen lehet valaki aktív tag. Két dolgot várok el tőle: Hetente fejlődjön legalább annyit, mint amennyi a minimumszint (lásd a céhleírásban), és ha küldök neki levelet, amiben várom a visszajelzését, írjon vissza. Lehet páran mosolyogtok, és azt gondoljátok, hogy ez semmi, de vannak akik még ezt sem tudják teljesíteni. A csatáról annyi a véleményem, hogy mindenkinek saját érdeke, hogy csatázzon, mivel tapasztalatot kapnak érte. Ha meg sokan nem jelentkeznek csatára, akkor nem indítok csatát.

Az inaktív emberekről nem is kellene beszélnem, hiszen egyszerű: mindenki, aki nem aktív. Sajnos ez a kijelentés téves. Vannak olyan játékosok, akik tanulnak, dolgoznak, vagy más egyéb olyan elfoglaltságuk van a való életben, ezért nem tudnak napi 2-3 órát a játékkal foglalkozni. Játszanak ők, de nem úgy, mintha ez lenne az életcéljuk, hanem mint szabadidős tevékenység. Inaktív embernek nevezzük azokat, akik napi 50 kalandvágynál kevesebbet használnak, csatákra ritkán, vagy egyáltalán nem jelentkeznek, levélben, Chaten elérhetetlenek, emellett játékbeli teljesítményük ingadozó, csökkenő, vagy alacsony. Természetesen ez is általánosítás, személyenként, céhenként különböző felfogással bír. A céhemben nehéz megkülönböztetni az inaktívakat az aktívaktól, mivel alacsonyak a követelmények, és az elsődleges cél a fejlődés segítése mellett a játékba való beilleszkedés segítése. Inaktívnak onnantól szoktam nyilvánítani egy karaktert, ha nehezen fejlődik, vagy nem kommunikatív. Az inaktiv állapotot kirúgás követi, ha nem teljesíti az alapkövetelményt, illetve nem tartja be a szabályokat.

És mi van azokkal a karakterekkel, amelyek gazda nélküliek? Ők a halott karakterek. Egyszerű felismerni őket: Nincs hátasuk, nincs italuk, nem tartoznak semmilyen céhbe, és a dicsőségcsarnokban meglévő helyük is szokatlan. A legtöbbbjük a dicsőségcsarnok listájának végén kísért. Azokat valószínúleg azért hozták létre, hogy meghívott barát révén plusz ponthoz jussanak. Itt hevernek a próbababák is, akik maximum 1-2 napig voltak használatban, aztán a használója nem találta elég jónak a játékot, és úgy hagyta a karaktert. Vannak, akik később unják meg a játékot, de nem törlik a karaktert, hiszen jó helyen van itt a játékban. A halott karakterek egy kicsit rontják a játék színvonalát, mert ugye az lenne a lényeg, hogy valós személyek ellen harcoljunk, kommunikáljunk. A kezdőknek olyan érzés lehet játszani, mintha mi a jövőbe utaznánk, és egy kihalt, kopár területen lennénk. Az emberiség nagy része elpusztult, egy két túlélőt látunk. Aztán minél több időt töltünk el ezen a helyen, annál több túlélővel találkozunk, majd a végén egész népekkel, akik túléltek az apokalipszist.

De vajon hogyan válasszuk ki azokat a játékosokat, akik aktívak, és azok lesznek? Ezt sajnos ki kell tapasztalnunk. Meg kell beszélnünk a játékossal, hogy mennyi időt tud a játékra tölteni, és eldöntjük, hogy a válasz megfelel-e nekünk. Emellett próbáljunk kapcsolatot kialakítani a céhtaggal, mivel ebből sok mindent megtudunk róla: mennyire beszédes, mennyire nyílt, lehet-e egyáltalán kommunikálni vele. Mindenki olyan a való életben, mint itt a játékban, sőt a valódi énjét itt láthatjuk meg mindenkinek. Mivel az internet anonim, azt a személyiségét látjuk az emberek, amilyenek valójában. Ha valaki nyitott, kedves személy itt is úgy viselkedik, viszont aki trágár szavakat használ, illetve lekezelően bán másokkal, a valóságban is olyan (legalábbis olyan lenne, ha lenne hatalma).

Végezetül összefoglalnám miről is volt szó az előző sorokban. Aktív karakter az, aki közel annyit játszik naponta, mint egy normál játékos. Inaktív az, aki Keveset játszik a játékkal. Inaktív, és halott karakter között csak fogalmi különbség van. Halott karakter az, aki egyáltalán nem játszik a játékkal, de a karaktere a szerveren van. Fontos, hogy olyan embert válasszunk céhbe, aki aktivitás szempontjából megfelel a céh szabályaiban leírtakkal, és tegyünk mi is azért, hogy az illetőnek legyen kedve játszani, és egy céhben, egy közösségben fejlődni.
 
Fórum » Céhen kívül » Versek, történetek » Néhány szó az aktivitásról
Oldal 1 / 11
Keresés:



Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Játék fórum | Ügyfélszolgálat |